شب های محرم؛ شب های عبرات و عبرت ها
کد خبر: 3919685
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

شب های محرم؛ شب های عبرات و عبرت ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان شب های محرم را شب های عبرت ها و عبرات(اشک ها) دانست و اظهار کرد: پیام رسانی امام حسین(ع) در طول حرکت عاشورا از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا و در کربلا تا لحظه شهادت و حتی بعد از شهادت به وسیله قرآن بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، در گفت وگو با ایکنا از گیلان، شب های محرم را شب های عبرت ها و عبرات(اشک ها) دانست و اظهار کرد: باید از این اشک‌ها برای عبور از وقایع تاریخی استفاده کنیم تا به حقایق ناب پیام امام حسین(ع) برسیم.

وی یکی از مهمترین پیام‌های امام حسین(ع) در طول حرکت عاشورا را تمدن سازی دانست و افزود: آن پیامی که می توان از گفتار و سیره اباعبدالله الحسین در جریان حادثه کربلا در سال 61 هجری برداشت کرد، همان پیام انبیا و اولیای الهی جبهه حق علیه جبهه باطل بوده و آن اصرار بر استقرار یک تمدن الهی بر روی زمین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم توجه به پیام های قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: نمی توانیم برای امام حسین مجلس عزاداری بگیریم، اما دغدغه های امام را در این حرکت مورد توجه قرار ندهیم؛ این در حالی است که دشمنان نهضت حسبنی نسبت به پیام های عاشورا واکاری زیادی می کنند تا این پیام ها را لوث کنند.

حجت الاسلام مهدوی صهیونیسم نژادپرست و مدعی تمدن جهانی را دشمن درجه یک اهل بیت(ع) و اولیای الهی در طول تاریخ دانست و گفت: جبهه باطل می داند هدف ائمه و اولیای الهی استقرار احکام الهی بر روی زمین است تا به واسطه حاکمیت احکام و آموزه ها و اوامر الهی بشر به مقام خلیفه الهی برسد لذا برای محو نام امام حسین(ع) و لوث کردن حرکت عاشورا برنامه ریزی می کند.

وی مجالس نورانی عزای امام حسین(ع) را مجالس توجه و توسل به این قیام الهی و انسانی دانست و عنوان کرد: ارادتمندان به امام حسین تنها پیروان مذهب شیعه نیستند و نمونه بارز آن ماهاتما گاندی است که برای استقرار یکی از آموزه های بلند انسانی از داستان کربلا درس آموخت و امام حسین(ع) را معلم بزرگ آزادگی بشر نامید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه ارتباط ما با نهضت کربلا نباید در حد ابراز عواطف و احساسات باقی بماند، یادآور شد: باید با پیام های نهضت امام حسین آشنا شویم و حقیقت دغدغه اباعبدالله را بشناسیم. در واقع اگر می خواهیم در این شب ها به امام حسین(ع) تقرب بجوییم و اوصاف یاران امام حسین را پیدا کنیم، باید هدف عاشورا را دریابیم.

حجت الاسلام مهدوی، سیره پیام رسانی امام حسین(ع) در کربلا را فرازمانی و فرامکانی دانست و اضافه کرد: پیام رسانی امام حسین(ع) در طول حرکت عاشورا از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا و در کربلا تا لحظه شهادت و حتی بعد از شهادت و بالای نیزه به وسیله قرآن بود و امام بخشی از آیات قرآن را تلاوت می کرد.

وی شب های محرم به ویژه شب عاشورا را فرصت خوبی برای توجه به تلاوت و تفسیر قرآن دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) قرآن ناطق است که با تمسک به قرآن صامت پیام جهانی خودش را به ما منتقل می کند لذا کسی که نتواند به قرآن صامت توجه کند، با وجود ارادت به اهل بیت(ع) به کتاب الله ظلم کرده است؛ همانگونه که در کربلا شاهد بودیم سیاهی لشکر جبهه باطل امام را یاری نکردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه امام حسین(ع) در جریان هجرت از مدینه به مکه آیه 21 سوره قصص را تلاوت کرد، گفت: «فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا يَتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ» نشان دهنده حرکت تمدنی نهضت عاشوراست، زیرا به داستان هجرت حضرت موسی(ع) و نجات بنی اسرائیل از حاکمیت طاغوت اشاره دارد.

حجت الاسلام مهدوی، تمدن حقیقی و مدنیت را در گرو ایمان به خدا دانست و اضافه کرد: امام حسین(ع) حرکت موسی برای رهایی بنی اسرائیل از ظلم و فساد و جهالت و استعمار و استضعاف و رساندن این قوم به تمدن الهی را یادآوری می کند.

وی با اشاره به فهم نادرست بنی اسرائیل از پیام حرکت موسی(ع) برای ساخن تمدن الهی، خاطرنشان کرد: قرآن کریم 140 بار داستان بنی اسرائیل را تکرار می کند و داستان های قرآنی فرازمانی و فرامکانی هستند و امروز باید از آنها درس بگیریم لذا در شب های محرم بیشتر به قرآن رجوع کنیم و پیام اباعبدالله الحسین را دریابیم.

انتهای پیام
captcha